Przejdź na stronę główną Interia.pl

5 zalet spożywania błonnika

Błonnik charakteryzuje się tym, że po spożyciu nie jest trawiony w przewodzie pokarmowym. Ma niebagatelne znaczenie zarówno dla prawidłowej pracy jelit jak i całego naszego organizmu.

Koniec z nadwagą

Reklama

Błonnik pomaga utrzymać szczupłą sylwetkę. Posiada właściwość pochłaniania wody, dzięki czemu pęcznieje w żołądku, zmniejszając tym samym uczucie głodu.

Błonnik na problemy jelitowe

Błonnik wędruje przez cały przewód pokarmowy w stanie praktycznie niezmienionym. Wchłania po drodze wodę, co zwiększa objętość masy kałowej i przyspiesza eliminację niestrawionych resztek. Likwiduje to zaparcia i ułatwia regularne wypróżnianie się. Produkty bogate w zawartość błonnika pomagają zapobiegać zaparciom.

Cholesterol w dół

Błonnik jest rozkładany do kwasów tłuszczowych, które odpowiadają za hamowanie biosyntezy cholesterolu w wątrobie. Dzięki swej konsystencji wyłapuje i usuwa kwasy żółciowe z jelit. Wątroba używa ich do produkcji cholesterolu a więc gdy zostaną usunięte, obniży się poziom cholesterolu.

Pozbądź się toksyn

Błonnik pomaga eliminować z organizmu toksyny, kwasy żółciowe, metale ciężkie, a nawet substancje rakotwórcze.

Koniec z wahaniem stężenia glukozy we krwi

Błonnik opóźnia przemianę węglowodanów poprzez częściowe blokowanie dostępu glukozy do krwi, co z kolei zmniejsza wydzielanie insuliny i pomaga w utrzymaniu stabilnego poziomu cukru we krwi. Co więcej, wydzielanie insuliny jest regulowane przez układ hormonalny. Wzrost spożycia błonnika prowadzi do obniżenia poziomu hormonów we krwi.

Dowiedz się więcej na temat: błonnik

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje