Reklama

Pod osłoną nieba

Dla przyjemności letnich przejażdżek fani kabrioletów coupe gotowi są ponosić pewne niewielkie ofiary.

Och, gdyby można było przymierzać w salonach auta jak sukienki w sklepach (i kosztowałyby tyle samo), wtedy kupiłabym kilka w różnych kolorach – westchnęłam.

Jechałam malowniczą drogą przez nadmorskie miasteczka w okolicach Walencji – piękna pogoda, słońce, bezchmurne niebo. Tak, tutaj warto mieć kabrioleta. Ale u nas? Rano przyjaciółka zadzwoniła, że w Polsce pada. A propos deszczu, najwięcej kabrioletów sprzedaje się w Wielkiej Brytanii, co można uznać za dowód, że dla fanów jazdy bez dachu klimat nie ma większego znaczenia – taka przyjemność warta jest zachodu i wydatku.

Reklama

Na uwagę zasługuje montowana za tylnymi siedzeniami szyba przeciwwiatrowa, która zapobiega zawirowaniom powietrza i skutecznie ogranicza hałas dochodzący z zewnątrz, a przecież czasem – choć jazda sprawia frajdę – chce się też porozmawiać z pasażerem. Jeśli podróżujemy w dwie osoby, można też dodatkowo zaciągnąć specjalną siatkę, dzięki której komfort jazdy pod gołym niebem jeszcze się zwiększy. A praktyczny schowek w kokpicie zamknie się automatycznie, kiedy opuścimy auto.

Pochwalić trzeba – jak zwykle bywa u Francuzów – poczucie smaku i finezję. Dobre materiały, ergonomia. Gorzej z prowadzeniem, co prawda przyspiesza dość żwawo, ale w zakręty nie wchodzi zbyt pewnie. Cóż, nie zawsze można mieć wszystko. Megane CC z pewnością spodoba się tym, dla których ważniejsze jest, żeby auto najpierw „wyglądało”, a dopiero potem „jeździło”.

Coupé Cabriolet – tak określa się auta, których dach wykonano z blachy zamiast z tkaniny. Rozwiązanie (z dachem czy bez) jest bardzo praktyczne: w kilkadziesiąt sekund cabrio może zmienić się w „pełnowartościowe” auto.

Dane techniczne

W czerwcu weszła na rynek już trzecia wersja Megane CC. Jest oferowana w dwóch wariantach silników benzynowych: 1.4 TCE o mocy 130 KM – nie jest to zwykły silnik, ale turbodoładowana jednostka, która łączy przyzwoite osiągi z umiarkowanym apetytem na spalanie (7.3 l/100 km) oraz 2.0 o mocy 140 KM tylko w automacie. Dostępny będzie także jeden diesel 1.9 DCI.

Iza Komendołowicz

Pani 7/2010

Tekst pochodzi z magazynu

PANI
Dowiedz się więcej na temat: samochody
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy