Reklama

Jak parkować prostopadle przodem i na kopertę?

Parkując prostopadle przodem należy pamiętać, że aby przód zmieścił się w miejscu parkingowym, musimy rozpoczynać manewr będąc znacznie dalej od linii samochodów, niż w przypadku parkowania prostopadle tyłem.

Owa odległość zależy od gabarytów maski samochodu i posiadanych umiejętności parkowania. Parkując przodem z czasem po prostu nabieramy nawyku dobrej oceny odległości. Ogólna zasada jest taka: im dalej od linii aut rozpoczniemy parkowanie, tym większe mamy pole do manewru. Gdy tylko przód samochodu wpasuje się między samochodami sąsiadującymi z naszym miejscem parkingowym, należy obserwować tył i w chwili, gdy uzyskamy pozycję mniej więcej prostopadłą do osi jezdni, wyprostować kierownicę, a w razie potrzeby korekty, skręcić ją nieco w przeciwnym kierunku.

Reklama

Równie często musimy parkować równolegle, czyli "na kopertę". Jest to pozornie jeden z trudniejszych sposobów, ponieważ zazwyczaj mamy niewiele miejsca i musimy manewrować bardzo blisko innych pojazdów, a do tego tyłem. Jednak w praktyce jest to manewr dość prosty i efektywny. Ustawmy się więc możliwie blisko auta, za którym chcemy parkować i jak najmocniej kręćmy kierownicą w lewo. Istotą tego rodzaju parkowania jest jak najgłębsze "schowanie" samochodu między sąsiednimi pojazdami, możliwie blisko krawężnika. Pamiętajmy, że przód pojazdu podczas parkowania równoległego zajmie dużą część jezdni i może utrudnić ruch innym samochodom. Jak już "schowamy" tył, zdecydowanie odkręcamy kierownicę i, bardzo uważając na przód auta, kontrolujemy odległość do samochodu za nami. Pamiętajmy też o pozostawieniu sporej przestrzeni przed samochodem niezbędnej do wyjechania z naszego miejsca parkingowego.

Rada ekspertów Szkoły Jazdy Renault.

materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy