Przejdź na stronę główną Interia.pl

SHOW - magazyn o gwiazdach

Menu, które leczy

Twój maluch jest apatyczny? A może odwrotnie - rozpiera go energia? Sprawdź, jak zmodyfikować jego dietę.

W okresie jesienno-zimowym zmieniają się potrzeby organizmu twojego dziecka. Musisz zadbać nie tylko o to, by wzmocnić jego odporność, ale też wspomóc koncentrację w szkole czy w przedszkolu.

Reklama

Regularne posiłki pomagają utrzymać równowagę cieplną, co oznacza, że nawet w mroźny dzień dziecko nie będzie marzło. Ciepłe posiłki, zwłaszcza śniadania, są o tej porze roku bardzo ważne.

Szukaj źródeł energii w produktach pełnoziarnistych oraz kaszach. Jeśli twoje dziecko nie lubi musli ani pumpernikla, podawaj mu banany i wafle ryżowe - są bogate w lekkostrawne węglowodany. Twój maluch jest ospały? Może to być oznaką niedoboru żelaza. Najwięcej tego pierwiastka znajdziesz w czerwonym mięsie, natce pietruszki i warzywach strączkowych.

Ogranicz słodycze, bo to one są odpowiedzialne za brak apetytu, a ich podawanie prowadzi do niezdrowego nawyku podjadania między posiłkami. Nadmiar cukru może też powodować nadpobudliwość. Ciastka czy cukierki najlepiej serwować dziecku jako deser, bezpośrednio po posiłku.

Na poprawę koncentracji najlepiej wpływają magnez, cynk i nienasycone kwasy tłuszczowe. Maluch powinien więc jeść ryby, jaja, orzechy i suszone owoce.

Dowiedz się więcej na temat: zdrowie dziecka | jesienna dieta dziecka | odporność | dziecko
Najlepsze tematy