Przejdź na stronę główną Interia.pl

SHOW - magazyn o gwiazdach

Dieta na luzie

Chcesz schudnąć po świętach (a może i nie tylko po nich...), ale na myśl o wyrzeczeniach robi ci się słabo? Anna Guzik ma na to sposoby.

Nie popadaj w skrajność! Wbrew pozorom nie trzeba wiele, by odchudzić swój talerz. Zastąp smażenie pieczeniem, duszeniem lub gotowaniem na parze, a gotowe słodkości domowymi - mniej kalorycznymi i pozbawionymi szkodliwych spulchniaczy oraz konserwantów. Jeśli jednak nie możesz się oprzeć jakiemuś smakołykowi, po prostu zjedz go mniej. To lepsze wyjście niż zajadanie braku słodyczy innymi produktami.

Reklama

Ideałem byłoby jedzenie o stałych porach, by uregulować przemianę materii. To niełatwe, gdy się pracuje, ale możliwe. Ja zabieram ze sobą jedzenie w pudełku lub kanapkę. Wiem, że największy błąd to nie jeść cały dzień, a potem urywać drzwi lodówki.

Uwaga: możesz podjadać! Musisz tylko wiedzieć, co. Jabłko, jogurt, marchewki, orzechy czy pestki dyni w rozsądnej ilości nie zgubią cię, a do-starczą cennych składników odżywczych.

Domowa pizza

Składniki dla 3-4 osób: 370 g mąki pełnoziarnistej, 7 g suszonych drożdży, 1/2 łyżeczki soli, 240 ml ciepłej wody, oliwa, rukola, roszponka, pomidory koktajlowe, rozgniecione pomidory z puszki, czarne oliwki, szynka parmeńska, mozzarella, parmezan, zioła: oregano, bazylia.

Do dużej miski wsyp mąkę. Dodaj drożdże, sól, łyżkę oliwy z oliwek i wodę. Ugniataj do otrzymania gładkiej masy. Ciasto odstaw w ciepłe miejsce na 1 godzinę. Po wyrośnięciu rozwałkuj je na grubość ok. 7 mm i wyłóż je na blachę pokrytą papierem do pieczenia. Posmaruj ciasto sosem powstałym z pomidorów z puszki doprawionych ziołami. Ułóż rukolę, roszponkę, szynkę, pokrojoną mozzarellę, kilka pomidorków koktajlowych i oliwki. Skrop oliwą. Posyp oregano, bazylią i parmezanem. Piecz 20 minut w temperaturze 180-190 stopni.

Zupa szpinakowa

Składniki dla 2 osób: 1/2 opakowania świeżego szpinaku, 1 łyżka oleju lub oliwy, 1/2 średniej, posiekanej cebuli, 2 ząbki posiekanego czosnku, sok z 1 cytryny, 2 szklanki bulionu warzywnego, suszony czosnek, ostra papryka, sól, pieprz ziołowy, gałka muszkatołowa, jogurt naturalny.

W rondlu rozgrzej olej, wrzuć cebulę z czosnkiem i smaż dwie minuty. Następnie dorzuć szpinak i zalej bulionem. Przypraw solą, pieprzem, papryką, czosnkiem i gałką. Gdy zupa się zagotuje, wszystko zmiksuj. Wciśnij sok z cytryny. Przelej zupę do miski i dodaj jogurt do smaku.

Jogurtowy przekładaniec

Składniki dla 2 osób: 200 g jogurtu naturalnego bez cukru, orzechy nerkowca, 8 łyżek płatków owsianych, owoce, np. truskawki, kiwi, borówki.

Rozgrzej suchą patelnię i upraż na niej orzechy nerkowca. Truskawki i kiwi pokrój na ćwiartki. Wszystkie składniki będziesz układać w naczyniu warstwami. Zacznij od 2 łyżek jogurtu naturalnego, następnie połóż 2 płaskie łyżki płatków owsianych, dodaj owoce oraz orzechy nerkowca. Kolejne warstwy to 2 łyżki jogurtu, 2 łyżki płatków, owoce i orzechy.

Sałatka z gruszką, rukolą i gorgonzolą

Składniki dla 1-2 osób: 1 duża garść liści rukoli (może też być szpinak), 1 łyżka orzechów (włoskich lub piniowych), 40 g sera gorgonzola, sól, pieprz, dressing, 1 łyżeczka octu balsamicznego, 1 łyżeczka musztardy dijon, 1 łyżeczka miodu, 1 łyżka oliwy.

Rukolę umyj. Gruszkę obierz, usuń gniazdo nasienne i pokrój w dość dużą kostkę. Orzechy podpraż na suchej patelni. Składniki dressingu umieść w słoiczku, zamknij i mocno wstrząśnij. Na talerzu rozłóż rukolę i gruszkę, pokrusz ser, posyp orzechami. Skrop dressingiem, dodaj sól i pieprz.


Dowiedz się więcej na temat: dieta Anny Guzik
Najlepsze tematy