Przejdź na stronę główną Interia.pl

Mundial kobiecym okiem

Polki chętnie oglądają mundial

Stereotyp jest taki: kobiety nie lubią piłki nożnej. A fakty? Według ostatnich danych przygotowany przez agencję Quest dowiadujemy się, że kobiety chętnie oglądają mistrzostwa świata w piłce nożnej.

Nie ma nic niespodziewanego w tym, że najliczniejszą grupą, która śledzi rozgrywki mundialowe, są mężczyźni. Niespodzianką natomiast okazują się być kobiety. Te coraz chętniej oglądają mecze piłki nożnej.

Reklama

Udowodniła to agencja Quest, wchodząca w skład Starcom Mediavest Group.

Wśród grupy kobiet w wieku 16-49 średni czas oglądania meczów na żywo (chodzi o mecze rozgrywane od 12 czerwca do 1 lipca br.) był o 15 minut wyższy niż przed rokiem niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Według danych Quest znacznie częściej piłkarskimi zmaganiami interesowały się kobiety z wyższym wykształceniem oraz ze stanowisk średniego szczebla i kierowniczych.

Dużą grupę stanowiły osoby z regionów miejskich, najczęściej były to panie w przedziale
wiekowym 25 - 54.

Kobiety, które jednak nie zdecydowały się na oglądanie mundialu, stawiały przede wszystkim na komedie: "Czego pragną dziewczyny" i produkcje fabularne: "Pamiętniki księżniczki", "Skazani na Shawshank" oraz "Sami swoi".    

Najlepsze tematy