Reklama

Franck Provost

Franck Provost – stylista i biznesman – szybko zdobył pozycję ważnej postaci w branży fryzjerskiej. Po odbyciu praktyki w Le Lude, a następnie w La Flèche, przeniósł się do Paryża i otworzył swój pierwszy salon w Saint Germain en Laye w 1975 roku. Brał udział w licznych konkursach i zdobył tytuły: 1976 France Champion i 1977 World Champion.

Franck Provost – stylista i biznesman – szybko zdobył pozycję ważnej postaci w branży fryzjerskiej. Po odbyciu praktyki w Le Lude, a następnie w La Flèche, przeniósł się do Paryża i otworzył swój pierwszy salon w Saint Germain en Laye w 1975 roku. Brał udział w licznych konkursach i zdobył tytuły: 1976 France Champion i 1977 World Champion.
/.

Franc Provost był pomysłodawcą oryginalnych koncepcji, takich jak dzień pracy bez przerw, czy wizyt bez rezerwacji. W 1979 roku otworzył swój pierwszy salon w Paryżu, przy Alei Franklina Roosevelta, nieopodal Champs-Elysées. W 1998 roku otworzył swój pierwszy międzynarodowy salon na Filipinach. W połowie lat 90. rozwijał sieć franczyzową i stworzył markę Fabio Salsa w 1997 roku.  

Bardzo wcześnie zorientował się, że rośnie zainteresowanie mediami i w 1987 roku został stylistą programu telewizyjnego "Sacrée Soirée", emitowanego na głównym kanale francuskiej telewizji. Zbudował zespół Studio Hairstylists, który zajmuje się pracą na potrzeby programów rozrywkowych.

Reklama

Styl Francka Provosta podbija cały świat, ponieważ Franck stylizuje najsławniejsze gwiazdy, głównie podczas efektownych i transmitowanych przez telewizję wielkich imprez, takich jak: Festiwal Filmowy w Canness, Festiwal w Monte Carlo i NRJ Music Awards.

W 2008 roku lansuje nową markę NIWEL. Salony i sklepy urodowe przeznaczone dla kobiet, zwłaszcza czarnoskórych, które nie mogły znaleźć odpowiedniej oferty dla swoich włosów i typu urody.

Jego bliscy współpracownicy to: córka Olivia (Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji Grupy), syn Fabien (Dyrektor Artystyczny) oraz Marc Aublet (Dyrektor Zarządzający), który wspierając go już od 1995 roku, przyczynił się do powstania Grupy i rozwoju franczyzy.

W 2007 roku Franck Provost powołuje do życia European N°1 i World N°2 fryzjerstwa. Tworzy Grupę Provalliance, która powstaje na skutek połączenia marki Franck Provost i marek Europe Regis Corporation (Jean Louis David, Saint Algue, Coiff&Co, Intermede), i obejmuje kontrolę nad większością.  

W 2009 roku kupuje salony Jean-Marc Maniatis.

W chwili obecnej Franck Provost ma 3000 salonów na całym świecie, jest francuskim fryzjerem, Prezesem Grupy Provalliance. Jego oferta trafia do 35. krajów poprzez portfolio 11. marek, które pozycjonowane są od ekonomicznych po luksusowe. 20 000 współpracowników stylizuje fryzury 30 milionów klientów na rok.   

Jako żarliwy obrońca swojej profesji, Franck Provost otworzył Akademie szkoleniowe w Paryżu, na prowincji i za granicą. Od 2000 roku jest także Prezesem CNEC (federacji pracowników).

Za swoją działalność na rzecz Arts ans Crafts, zasłużył na Order Narodowy Legii Honorowej. Otrzymał także nagrodę Entrepreneur Prize 2008 (przedsiębiorca roku). Jest członkiem "Club de l’Apprentissage" (konwencji przedsiębiorczości), utworzonej w 2013 roku przez Minister Fleur Pellerin w czasie prezydentury Hollande’a, która ma na celu wspieranie przedsiębiorczości we Francji.

W 2015 roku Franck Provost współuczestniczył w kampanii Arts ans Crafts  organizowanej przez FNPCA (Narodowy Fundusz Promocji i Komunikacji Sztuki i Rzemiosła).

W 2016 roku Franck Provost dołącza do Valérie Pécresse - Prezesa Regional Council of Ile de France (regionalna rada) w ramach "Conseil Stratégique pour l’Attractivité et l’Emploi" (strategicznej rady ds. podnoszenia atrakcyjności zatrudnienia), która ma na celu definiowanie regionalnej strategii rozwoju i zatrudnienia.

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy