Przejdź na stronę główną Interia.pl

Nogi latem

Poświęć im trochę czasu i uwagi, a efekt będzie spektakularny

Smukłe i jędrne

Masuj regularnie uda, a pozbędziesz się cellulitu i wysmuklisz je. Podczas wieczornej kąpieli energicznie szoruj skórę miękką szczotką lub szorstką rękawicą. Poprawisz w ten sposób krążenie krwi i zapobiegniesz zastojowi chłonki.

Reklama

Po myciu wmasuj w uda krem lub balsam antycellulitowy. Stosowany przez dłuższy czas wygładza i ujędrnia skórę. Nie zapominaj też o piciu wody, która wypłukuje toksyny z organizmu, oraz o ruchu. Ćwiczenia wzmacniają mięśnie i ujędrniają ciało.

Piękne paznokcie

Obcinaj je co tydzień i lakieruj, aby ładnie wyglądały w sandałach. Przedtem starannie spiłuj brzegi krótkimi pociągnięciami pilniczka w jedną stronę. Użyj szklanego lub papierowego. Przed pomalowaniem płytki odtłuść zmywaczem, by lakier nie odpryskiwał.

Idealnie gładkie

Jeśli chcesz mieć zadbane nogi, systematycznie depiluj łydki. Włoski możesz usunąć za pomocą chemicznego kremu, woskowych plastrów lub golarki. Golenie jest błyskawiczne i bezbolesne, ale trzeba je często powtarzać. Pozbywanie się owłosienia przy użyciu chemicznego kremu również nie boli, ale niesie ze sobą ryzyko uczulenia.

Zanim więc zastosujesz preparat, wykonaj próbę. Woskowe plastry rzadko wywołują podrażnienia. Ta metoda depilacji gwarantuje też długotrwały efekt, jest jednak dość bolesna. Plastry należy bowiem odrywać w kierunku przeciwnym do wzrostu włosków.

Bez pajączków

Popękane naczynka na łydkach i udach najlepiej zamknąć laserem. Aby jednak nie pojawiały się znowu, musisz wzmocnić naczynia krwionośne. Pij trzy razy dziennie herbatkę z miłorzębu japońskiego, skrzypu polnego, kory kasztanowca lub owoców borówki czernicy albo aronii. Masuj nogi i ruszaj się. Najlepszym ćwiczeniem poprawiającym krążenie w nogach jest jazda na rowerze i pływanie.

Korzystaj więc z lata, wskakuj do morza albo jeziora i zamień samochód i autobus na dwa kółka. Systematycznie smaruj też skórę z pajączkami żelem lub kremem z wyciągiem z kasztanowca, arniki górskiej, oczaru wirginijskiego albo winorośli właściwej. W pracy często wstawaj od biurka. Siedzący tryb życia sprzyja zastojom żylnym.

Sprawne stopy

Aby pięknie wyglądały, muszą być nie tylko zadbane, ale i sprawne. Ściśnięte w butach, nienaturalnie ustawione na wysokich obcasach narażone są na deformacje i odciski. Ćwicz je więc przy każdej okazji.

Po piasku i trawie chodź boso. W domu masuj na drewnianych rolkach lub kauczukowej piłeczce z wypustkami.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje