Przejdź na stronę główną Interia.pl
Nakarm swoje włosy

3 kroki do zdrowych i długich włosów

Pielęgnacja włosów w okresie jesienno-zimowym jest równie ważna, co latem. Często jednak wydaje się nam, że skoro słońce już nie praży, naszym włosom nic złego nie może się stać. Tymczasem nagła zmienia temperatur, przechodzenie z ogrzewanych pomieszczeń na chłodne powietrze sprawiają, że szybko osłabiają się i łamią. - Aby temu zapobiec, trzeba je odżywiać od środka (odpowiednią dietą) i od zewnątrz (odżywką) – mówi Oskar Bachoń hair&make-up designer.

O tym, czy będziemy mieć piękne i lśniące włosy decydują dobre geny. Jeśli urodziłaś się ze słabymi i cienkimi, musisz je takie pokochać. W tej kwestii nic radykalnie nie da się zmienić: ani zabiegami ani odżywką. Na szczęście sprawa nie jest beznadziejna. Dobrze dobrana dieta, witaminy oraz kosmetyki pełne odżywczych, regenerujących i ochronnych składników sprawią, że będą wyglądać zdrowo i sprawiać wrażenie, że jest ich więcej niż w rzeczywistości.

Produkty zakazane

Reklama

Jak ognia trzeba unikać natomiast szamponów i odżywek, które zawierają alkohole. Są one zwykle nośnikiem zapachów i stosuje się je w perfumowanych kosmetykach. To najprostsza droga do wysuszenia włosów. Benzyl, denat oraz isopropyl nie nadają się do pielęgnacji włosów i powinny być zakazane. Podobnie substancje o tajemniczych nazwach SLS i SLES które są bardzo silnymi alergenami i mogą wywoływać problemy skóry głowy.

Menu na piękne włosy

Bujna i lśniąca czupryna świadczy o zdrowiu całego organizmu i jest wynikiem naszej diety oraz stylu życia. Zawsze powtarzam, że stres, wysoko przetworzone jedzenie czy brak ruchu mają negatywny wpływ także na włosy. Dbaj o siebie, bo gdy się przeziębisz lub będziesz osłabiona, odbije się to na ich wyglądzie.

By włosy rosły piękne i zdrowe musisz dostarczać im odpowiedniej ilości witamin, białek i nasyconych kwasów tłuszczowych. Na talerzu nie może zabraknąć więc owoców i warzyw. Zwłaszcza tych zawierających witaminy A, B, C oraz E. Twoje włosy będą wdzięczne za zjadanie cytrusów, marchewek i brzoskwiń, brokułów, wątróbki, jaj, mleka, kaszy, ryb morskich i tranu.

Dobrodzieje w tubce

Nie każdy szampon czy odżywka, na której napisane jest, że super działa i czyni cuda, rzeczywiście są odpowiednie dla włosów. Dobrze więc wiedzieć, czego szukać na etykietach. Najważniejsze, aby w składzie były naturalne olejki odżywcze i ekstrakty roślinne jak np.: olej arganowy, jojoba, awokado, masło shea lub orzechy. Gliceryna, aloes i miód to z kolei świetne substancje nawilżające. Można też samemu zrobić domową odżywkę. Do oliwy extra virgin należy dodać olej kokosowy lub palmowy albo rozgniecione awokado, dolać sok wyciśnięty z połowy cytryny i maseczka gotowa. Nanieść na włosy na około 15 minut, spłukać letnią wodą. Jeśli jednak chcemy wzmocnić bardzo słabe i cienkie włosy, możemy trzymać maseczkę nawet do godziny i na końcu wymyć włosy delikatnym szamponem.

Oskar Bachoń / Hair & Make-up Designer


 

Styl.pl/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: fryzury

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje