Przejdź na stronę główną Interia.pl

Jak dożyć setki bez skalpela?

Dążenie do zachowania młodości i dobrej formy na długie lata coraz częściej popycha nas do sięgania po drastyczne (a czasem niekonwencjonalne) środki. Niestety nie ma recepty na długowieczność. A chcąc żyć dłużej, cieszyć się dobrym zdrowiem i wyglądem, niekoniecznie trzeba szukać pomocy w chirurgii zdrowotnej i plastycznej lub medycynie niekonwencjonalnej.

Podejmowane próby odnalezienia cudownych sposobów na młody wygląd, zdrowie i długie życie, nie rozwiążą dręczących cię obaw, związanych z kwestią mijania czasu. Motając się w stercie czasopism i witryn internetowych, starasz się odnaleźć informacje o medykamentach "przedłużających" życie.

Reklama

Z czasem jesteś coraz mniej zadowolona z własnego wyglądu i zastanawiasz się nad dostępnymi metodami na utrzymanie atrakcyjnej sylwetki. A przecież to w głównej mierze od ciebie zależy długość życia, forma, którą będziesz się cieszyć przez długie lata i zachowanie atutów urody.

Chcesz wiedzieć jak wykorzystać swoje umiejętności w walce z mijającym czasem i nauczyć się rytmu swojego ciała, bez stosowania "genialnych metod", które są tylko stekiem pustych obietnic? Zapoznaj się z naszymi wskazówkami.

Miłość doda ci skrzydeł

Nawet badania naukowe potwierdziły, że osoby samotne żyją krócej. Stąd tak ważna jest obecność w twoim życiu najbliższych. Mając stały grunt, który zawsze daje potrzebne wsparcie i chroni cię niekiedy przed złem tego świata, możesz spokojniej iść przez życie. Świadomość ciepłych uczuć i oparcia w rodzinie wpływa na twoje samopoczucie i kondycję psychiczną. Udana relacja z partnerem jest także kluczem do sukcesu.

Spełniając się w życiu osobistym łatwiej ci iść przez kolejne dni, nawet, jeśli przynoszą wiele przykrych niespodzianek. Masz siłę wewnętrzną na pokonywanie przeciwności losu, a zwalczając je lub nawet ponosząc porażkę nie przeżywasz ich wtedy tak intensywnie. Łatwiej jest podnieść się po upadku, jeśli wiesz, że są dla ciebie w życiu ważniejsze sprawy, te związane z twoimi najbliższymi.

A seks? Niesie nie tylko przyjemność, która pozwala ci doznawać przyjemnych doznań, ale ma wiele ważnych zalet wpływających zbawiennie na twój organizm. I tak oprócz dobroczynnego wpływu na twoja kondycję (bo przecież wymaga wielu nieraz gimnastycznych figur) powoduje dotlenienie całego organizmu. Dobrze utrzymana kondycja mięśni, poprawione krążenie tym samym lepiej odżywione komórki, pozwalają na zachowanie zdrowia w należytej formie.

Poza tym po uniesieniach miłosnych nawet największe kłopoty z zasypianiem znikają w mgnieniu oka niczym bańka mydlana. Odprężona, zrelaksowana, dotleniona po prostu nie zauważasz nawet, kiedy dopada cię sen. Nie unikaj seksu, nie wymyślaj dziwacznych wymówek nawet, jeśli nie czujesz się najlepiej.

Znanych jest wiele przypadków, gdy osoby cierpiące na różne dolegliwości po udanym seksie nie odczuwały już nękających je przykrych bólów. Ważne jest także, aby oprócz rodziny, partnera otaczać się przyjaciółmi i znajomymi. Przebywanie w ich towarzystwie zazwyczaj łączone jest z uczuciem zadowolenia i przyjemnej atmosfery. A te przecież korzystnie wpływają na twoją kondycję psychiczną. Pamiętaj więc, że ludzie szczęśliwi żyją dłużej.

Ruch to zdrowie

Wiedzą to już małe dzieci. Ale najczęściej - wraz z wiekiem - coraz mniejszą uwagę przykładasz do zachowania systematyczności w swojej aktywności fizycznej. A to właśnie systematyczność jest kluczem do uzyskania najlepszych efektów. Dzięki ruchowi twoje ciało jest sprawniejsze, ładnie zbudowane, cieszy oko.

Ale nie tylko zewnętrzny wpływ jest istotny. Prawdziwe zalety aktywności fizycznej wyrażają się w funkcjonowaniu twojego organizmu. Tworzące go komórki do prawidłowego działania potrzebują drogocennego tlenu. Dzięki ruchowi, dotleniasz swój organizm i dostarczasz jego komórkom tego życiodajnego pierwiastka.

Co możesz zrobić, aby poprawić swoją kondycję? Dostępnych form aktywności ruchowej jest wiele. To, którą wybierzesz zależy tylko i wyłącznie od twoich naturalnych predyspozycji fizycznych i zainteresowań. Bardzo ważna jest twoja determinacja. Bez niej utrzymanie systematycznej aktywności nie ma większych szans.

Co więc masz do wyboru? Bieganie, pływanie, grę w piłkę, nożną, siatkową, koszykową, ręczną, jazdę na rowerze, rolkach, wrotkach, gimnastykę na siłowni, aerobik, taniec w każdej ze swoich kategorii, i tak dale, i tak dalej... Zastanów się spokojnie, co mogłyby ci przy zachowaniu świetnej formy, dodatkowo sprawić radość.

Jedzenie to nie tylko przyjemność

Brak czasu, który jest znamienny dla naszej cywilizacji, to powód sporej ilości błędów żywieniowych, które popełniasz, prawie zawsze ich nie zauważając. Podatna na kampanie reklamowe, informujące cię o wysokiej jakości oferowanych produktów wpadasz w pułapkę pustych obietnic. I tak jedna po drugiej.

W momencie, w którym zdajesz sobie sprawę, jaki wpływ mają one na twoje zdrowie, a w tym i wygląd zewnętrzny, na liście artykułów, które tworzą twój jadłospis zauważasz tylko puste kalorie, konserwanty, środki poprawiające smak, zapach. Od ilości szkodliwych "E" dostajesz zawrotu głowy. Ale nie wpadaj w panikę, dochodząc do wniosku, że zwyczajnie się trujesz.

Pamiętaj, że nigdy nie jest za późno, by zakończyć stare i negatywne nawyki żywieniowe i rozpocząć nową przygodę ze zdrowym i pełnowartościowym pożywieniem. Zacznij od wprowadzenia do codziennej diety dużej ilości warzyw i owoców, ryb morskich, nabiału i kasz. Postaraj się ograniczyć spożywanie mięs. Nadmierna ich konsumpcja może doprowadzić do zwiększenia poziomu tak niebezpiecznego cholesterolu.

Jedz o stałych porach dnia. Jednorazowo nie przygotowuj dużych porcji. Opychanie się, czy jak niektórzy wolą - obżeranie, nie jest wskazane i oprócz błogiego uczucia przepełnienia nie daje ci nic więcej. A nawet szkodzi. Zapamiętaj, że jak w przypadku wielu innych spraw tak samo w kwestii jedzenia ważna jest jakość, a nie ilość tego, co zjadasz.

Nie zaniedbuj picia! Jest ono równie ważne jak jedzenie. Prawidłowa ilość przyjmowanych dziennie płynów, a powinna ona wynosić 1,5 - 2 l, pozwala nie tylko na utrzymanie odpowiedniego poziomu nawodnienia w komórkach co sprzyja zachowaniu jędrnej skóry, ale co istotniejsze - szybciej pozwala na usunięcie z organizmu szkodliwych toksyn.

Optymiści żyją dłużej! Czytaj na następnej stronie

Dowiedz się więcej na temat: Życie | zdrowie | medycyna | Myśl tańcz i kochaj... siebie | Radość | jak żyć

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje