Reklama

Warszawski Festiwal Kultury Bez Barier

W dniach 29.09-15.10 pod hasłem "Nie bój się chcieć" odbędzie się Warszawski Festiwal Kultury Bez Barier, którego ideą jest zniesienie wszelkich przeszkód uniemożliwiających wielu osobom swobodny dostęp do wydarzeń, miejsc i tekstów kultury.

Tegoroczne hasło festiwalu "Nie bój się chcieć" odzwierciedla jego założenia i cele - by ci, którzy kulturę tworzą, chcieli ją kierować do jak największej liczby odbiorców, bez względu na ich ograniczenia, a ci, do których ta oferta jest adresowana - nie bali się chcieć z niej korzystać. Instytucje kultury - kina, teatry, galerie, muzea oraz wszystkie inne miejsca festiwalowych wydarzeń przygotowały wartościową i bogatą ofertę artystyczną - odpowiednio dostosowanych pokazów filmowych, spektakli, wystaw, warsztatów.

Zrealizowane dotychczas 4 edycje wydarzenia (jeszcze pod nazwą Warszawski Tydzień Kultury Bez Barier) pokazały, że jest to inicjatywa przyjęta z wielkim zainteresowaniem zarówno instytucji, których z roku na rok przybywa, jak i samych uczestników.

Reklama

Przed nami piąta edycja wydarzenia - jubileuszowa. Zmieniamy jego nazwę - na Warszawski Festiwal Kultury Bez Barier, a także czas trwania - festiwalowe wydarzenia zaplanowane są w dłuższym okresie - od 29 września do 15 października.

Festiwal ma też wyjątkowego partnera - jest nim Disney Polska. Wspólne, niezwykle satysfakcjonujące działania Fundacji Kultury Bez Barier z Disney Polska na rzecz udostępnienia bajek dla dzieci stały się inspiracją do tego, by hasłem przewodnim tegorocznego Festiwalu stał się tytuł najważniejszej piosenki z produkcji Walt Disney Animation Studios "Zwierzogród". Motto 5 WFKBB brzmi więc "Nie bój się chcieć". Oprócz niezwykle pozytywnego przesłania wpisanego w te słowa, nie bez znaczenia przy wyborze był również fakt, iż "Zwierzogród" jest pierwszą bajką Disneya pokazaną dzieciom niewidomym i głuchym w wersji z audiodeskrypcją, napisami dla niesłyszących i tłumaczeniem na Polski Język Migowy.




Styl.pl/materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy