Przejdź na stronę główną Interia.pl

Manufaktura Fashion Week

Dwa wybiegi, 26 modelek i modeli, ponad 60 pokazów oraz niemal 750 kreacji, które będą stylową inspiracją na sezon jesień/zima 2014/2015. 3 października rusza 9. edycja Manufaktura Fashion Week.

Najnowsze kolekcje pokażą utalentowani młodzi projektanci, wschodzące polskie gwiazdy - duet Hector & Karger, Maciej Sieradzky, Jakub "Jacob" Bartnik i Liliana Pryma. Podczas trzydniowego święta mody zostaną zaprezentowane trendy prêt-à-porter, a styliści w strefie Fast Trendy doradzą, jak dobrać je do własnego charakteru i stylu życia.

Reklama

Pierwsze pokazy, które rozpoczną się w piątek, 3 października, o godzinie 19:00, będą należeć do finalistów programu "Project Runway". Na 16-metrowym wybiegu, który powstanie w rotundzie galerii handlowej, premierową kolekcję zaprezentuje ulubieniec publiczności, łodzianin Maciej Sieradzky. Projektant, określany jako mistrz twórczego chaosu, pokaże swoje najnowsze projekty, będące kontynuacją wizji zawartej we wcześniejszych liniach - dzkymaciej sieradzky.

Zaskakujące innowacyjną konstrukcją kreacje w monochromatycznej skali barw przygotowała Liliana Pryma, laureatka Art&Fashion Festival i absolwentka prestiżowego Central Saint Martins College of Arts and Design w Londynie.

Gościom Manufaktury swoje prace zaprezentuje  również Jakub "Jacob" Bartnik, zwycięzca pierwszej edycji "Project Runway". Prace młodego designera można było już dwukrotnie podziwiać na prestiżowym London Fashion Week, wielbiciele mody z całego świata zobaczyli je również na łamach najważniejszych magazynów - Vogue’u, Harper’s Bazar, Glamour czy Trendland.

Swój styl projektant określa jako połączenie szyku, siły i niezależności, który znacznie zyskuje na efektownym i harmonijnym połączeniu lekkich materiałów z ciężkimi tkaninami. Pokazy "Jacoba" i Liliany Prymy będzie można obejrzeć również w sobotę o godzinie 20Ł00, tuż przed rozpoczęciem nocnych zakupów.

Zwieńczeniem pierwszego z trzech dni pokazów będzie kolekcja sygnowana marką Hector & Karger. Modowe show poznańskiego duetu, które rozpocznie się o godzinie 20:30, będzie prawdziwym estetycznym przeżyciem. Wybieg zostanie zaaranżowany wzdłuż najdłużej fontanny w Europie, znajdującej się na rynku Manufaktury. Niecodzienna iluminacja i postindustrialne budynki będą doskonałym tłem dla uwodzących kobiecością sylwetek, w których projektanci zestawili architektoniczne formy pełne kontrastów.

Prace projektantów, którzy zaprezentują się podczas 9. edycji Manufaktura Fashion Week, będzie można obejrzeć z bliska. W piątek, 3 października, w galerii handlowej powstaną pop-up stores, czyli ulotne butiki, oferujące odzież sygnowaną nazwiskami projektantów.

W sobotę i niedzielę na profesjonalnym wybiegu w rotundzie galerii handlowej zaprezentują się również marki dostępne w Manufakturze. Pokaz ponad 60 brandów to setki zestawów przygotowanych przez zawodowych stylistów, które staną się inspiracją na sezon jesienno - zimowy. Wśród trendów prêt-à-porter, czyli kolekcji sklepów stacjonarnych, nie zabraknie propozycji dla kobiet, mężczyzn, ani dzieci w różnych stylach i na każdą okazję: od mody casualowej, poprzez sportową, aż do wieczorowej. Stroje pokazane na wybiegu znajdują się w regularnej ofercie butików znajdujących się na terenie Manufaktury, więc każdy element zaprezentowany przez modeli będzie dostępny na wyciągnięcie ręki.

Ponadto w ciągu trzech dni modowego święta w godzinach otwarcia galerii handlowej goście będą mogli korzystać ze strefy Fast Trendy, gdzie sztab profesjonalnych stylistów poprowadzi indywidualne konsultacje i doradzi, jak zestawiać ze sobą modne kolory, fasony i faktury tak, aby ubranie nie stało się przebraniem, oraz w jaki sposób dostosować styl do trybu życia, typu urody i charakteru.

W sobotę, o godzinie 15:30 wykład "Modny kierunek" poprowadzi również Magdalena Rozenfeld, projektantka i absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Również w sobotę będzie można wziąć udział w warsztatach fryzjerstwa i makijażu.

Następnego dnia, rodzice będą mogli dowiedzieć się, jak w mody sposób uczesać swoje dzieci. Przekazywaną wiedzę uzupełnię zajęcia praktyczne. W sobotę codzienny ubiór uczestnicy warsztatów wzbogacą o kamizelkę lub inny modny dodatek własnej produkcji, stworzony pod okiem doświadczonych doradców. W niedzielę z kolei dzieci uzupełnią swój strój o odblaskowe dodatki podczas zajęć "Fluo jest modne". Najmłodsi spotkają się wtedy również z policjantami, którzy wytłumaczą, jak ważnym jest bycie widocznym na drodze.

Podczas święta mody w Manufakturze nie może zabraknąć nocnych zakupów oraz towarzyszących im atrakcji.

Styl.pl/materiały prasowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje