Reklama

Comme des Garçons

Comme des Garçons ma kilkanaście butików i około 200 dostawców z całego świata. Sztandarowy sklep znajduje się w Aoyama, tokijskiej dzielnicy mody, jak i na Place Vendôme w Paryżu. Każdego roku firma ponosi zyski w okolicach 150 milionów dolarów.

Comme des Garçons ma kilkanaście butików i około 200 dostawców z całego świata. Sztandarowy sklep znajduje się w  Aoyama, tokijskiej dzielnicy mody, jak i na Place Vendôme w Paryżu. Każdego roku firma ponosi zyski w okolicach 150 milionów dolarów.

Z marką, która powstała w 1973 roku, utożsamia się powszechnie Rei Kawakubo. Jest to pochodząca z Tokio laureatka wielu nagród, samouk i absolwentka literatury na tokijskim uniwersytecie Keio.

Dla Kawakubo bodźcem do zajęcia się modą był brak zachwytu nad ubraniami sprzedawanymi w sklepach. Po ukończeniu studiów 1964 roku zaczęła pracować w dziale promocji firmy Ashaia Kaseia, producenta produktów chemicznych i materiałów. Nauczyła się szyć samodzielnie, a w 1978 roku zaprezentowała pierwszą linię męskich ubrań a cztery lata później kolekcję mebli.

Reklama

Comme des Garçons, dzięki Kawakubo, stało się niezwykle progresywną marką. Sama projektantka postawiła na niesztampowe formy, a tworząc nowe projekty łamie obowiązujące reguły. Efektem jej pracy są ubrania, które bardziej przypominają dzieła sztuki niż kreacje do noszenia.

Co więcej, ta awangardowa japońska projektantka wylansowała czarny kolor ubrań, co niektórzy mniej wrażliwi krytycy ochrzcili mianem "Hiroshima chic". Projektantka wyznaje filozofię wolności, co wyraźnie zaznacza w swoich nowatorskich projektach.

Styl.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy