Przejdź na stronę główną Interia.pl

Pokaz Roberta Kupisza

7 czerwca w industrialnej hali w warszawskiej Soho Factory odbył się pokaz kolekcji Desert by QПШ Robert Kupisz na sezon lato 2018. Inspiracją do stworzenia kolekcji były pustynie świata - ich wielobarwność, wieloznaczność, refleksyjność, różnorodność. Styl.pl był patronem medialnym pokazu.

Początkowo projektant skupił się na tajemniczości i barwach Sahary, ale w miarę prac nad kolekcją zainspirował się także m.in. pustyniami amerykańskimi i ruchem hipisowskim z lat 60-tych. Czasach kiedy hipisi uciekali do zgiełku ówczesnego świata i narzuconych zasad właśnie na pustynię. Żyli w komunach. Ubierali się po swojemu. Ponad wszystko cenili wolność i tolerancję.

Reklama

- Temat pustyni miałem w głowie od kliku sezonów. Pustynia jest dla mnie połączeniem magii z poczuciem całkowitej swobody. Pustynia jest egalitarna. Natura nie dzieli ludzi, jest apolityczna, areligijna i tak postrzegam pustynię, ze wszystkimi jej barwami, zapachami, dźwiękami, teksturami, kształtami. Pustynia to wolność. To ludzie stwarzają bariery, które są wg mnie całkowicie zbędne - mówi projektant.

Kobieta Kupisza w kolekcji Desert to chodząca własnymi drogami, tajemnicza, niezależna hipiska. Wolna, ceniąca naturę, otwarta na świat. Ubrana w luźną sukienkę z miękkiej bawełny lub zwiewnej etaminy, zdekatyzowaną jeansową spódniczkę lub spodnie, lekką koszulę, seksowna w bezpretensjonalny sposób. Pełna uroku i niczym nieskrępowana.

Towarzyszy jej aktywny nomada, szukający przygód outsider, niezwykle seksowny w swojej tajemniczości. Cała jego garderoba utrzymana w luźnym, zrelaksowanym stylu, łącznie z garniturem, mieści się w plecaku.

Kolekcja utrzymana jest w pustynnej kolorystyce:  piaskowych beży i brązów, bieli i błękitów. Gdzieniegdzie pojawia się mocny turkus, który idealnie podkreśla letni klimat kolekcji. Charakterystycznym elementem jest pacyfka  umieszczona jako znak przewodni na koszulkach i sukienkach oraz motyw monet pobłyskujący, jak w ozdobnych strojach Orientu. Projektant wraca do autorskiego farbowania koszulek, bluz i sukienek oraz ręcznego dekatyzowania odzieży jeansowej.

Oprócz najczęściej używanych przez markę uszlachetnionej bawełny, zwiewnej etaminy czy wiskozy wśród materiałów pojawiają się mocno zdekatyzowany jeans i cienki sztruks oraz biała skóra, z której projektant proponuje charakterystyczne kurtki.

Marka QПШ Robert Kupisz po raz pierwszy zaprezentowała kolekcję okularów słonecznych wyprodukowanych we współpracy z marką Albert I’m Stein.




Styl.pl/materiały prasowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje