Reklama

Kolekcja Roberta Kupisza: Powrót do czasów beztroskich wakacji

2 czerwca w industrialnej hali w warszawskiej Soho Factory odbył się pokaz kolekcji Ocean 5 by QПШ Robert Kupisz na lato 2017. Inspiracją do stworzenia kolekcji był ocean - jego głębia, kolory, tekstury i postaci z nim związane: marynarze, piraci, ratownicy, nimfy morskie i syreny.

Powrót do czasów beztroskich wakacji na bałkańskich plażach i hołd ulubionym miejscom nad ukochanym przez projektanta polskim Bałtykiem - w najnowszej kolekcji Ocean 5 5 Robert Kupisz po raz kolejny udowadnia, że najciekawsze inspiracje zawsze znajduje w swoich własnych wspomnieniach i ludziach, których spotyka na co dzień.

- Morze jest dla mnie ulubionym miejscem odpoczynku i relaksu, działa na mnie terapeutycznie - jak mówi sam projektant i oddaje nam kolekcję, która przez ciepłe, miękkie beże i biele, całą paletę błękitów oraz marynistyczne motywy przenosi nas zarówno do polskiej Juraty, jak i na bułgarski Słoneczny Brzeg. Kolekcja Ocean 5 swoją nazwą podkreśla także wyjątkową rocznicę dla marki - 5-te urodziny marki obchodzone hucznie ze wszystkimi gośćmi pokazu.

Reklama

Kolekcja utrzymana jest w marynistycznie osadzonej kolorystyce granatów, bieli i błękitów, ale też nawiązujących do kolorów piasku i plaży - beży i szarości. Sezonowym elementem, charakterystycznym dla tej kolekcji jest kolor koralowy, nawiązujący do koszulek ratowników. W kolekcji pojawiają się także motywy militarne - m.in. inspirowana admiralską odznaką naszywka, zinterpretowana na nowo przez projektanta. Po raz pierwszy w historii marki na szlachetne materiały takie jak skóra i jedwab zostały naniesione printy związane z inspiracjami kolekcji.

Kobieta ubrana w Ocean 5 to odpowiednik współczesnej syreny - eterycznej, niedostępnej i sensualnej - dlatego jej stylizacje w tym sezonie są delikatne i subtelne przywodzące na myśl formy z lat 70-tych, inspirowane hipisowskimi, koronkowymi tunikami i kaftanami. Wakacyjne motywy były także widoczne w wizerunku modeli, którzy nieodłącznie kojarzyli się z kalifornijskimi surferami odpoczywającymi nad oceanem.

Niezwykle mocnymi elementami kolekcji są nieodzownie kojarzące się z marynarzami paski i tatuaże - zaprojektowane przez tatuażystę specjalnie dla marki. Występują one zarówno w  połączeniach jako printy na jedwabiu, jak też jako wiodący motyw danej stylizacji. Dla samego projektanta, mimo początkowego wrażenia kiczowatości, zawierają w sobie prawdę i siłę związaną z nieustępliwym charakterem ludzi morza.



Styl.pl/materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy