Przejdź na stronę główną Interia.pl

5 najczęstszych błędów przy wyborze stroju sportowego

Źle dobrany strój może negatywnie wpłynąć na to jak się czujemy podczas treningu, a w rezultacie wpłynąć na jego efektywność, dlatego dziś przedstawiamy wam częste błędy odzieżowe popełniane przez kobiety na siłowni, których warto się wystrzegać.

1. Zadbaj o bieliznę

Reklama

To chyba najczęstszy błąd popełniany przez kobiety, które dopiero zaczynają swoją drogę z siłownią czy fitnessem. Staniki z fiszbinami, koronki, bielizna z nieoddychającego materiału może wyglądają na tobie sexy, ale podczas ćwiczeń są twoim wrogiem. W większości sieciówek znajdziesz działy z odzieżą sportową - zaopatrz się dobrze dobrany stanik sportowy, który nie będzie cię uciskał, ale jednocześnie będzie dostatecznie dobrze trzymał twój biust w ryzach podczas intensywnych ćwiczeń. Zrezygnuj także z koronek, które choć na co dzień wydają się wygodne, podczas aeorbiku mogą ocierać skórę i doprowadzić do podrażnień skóry.

2. Zostaw biżuterię w domu

Duże kolczyki, wisiorki, bransoletki czy kilka pierścionków to nie najlepszy zestaw do ćwiczeń, lepiej zostawić je w domu. Podczas wymachów i podskoków mogą ci się zwyczajnie uszkodzić, przeszkadzać w ćwiczeniach, a nawet możesz nabawić się przez nie obrzęków czy skaleczeń.


3. Zaprzyjaźnij się z obuwiem sportowym

Dobre obuwie to podstawa udanego treningu - zadbaj o to, żeby w twojej garderobie znalazło się miejsce dla dobrej jakości butów sportowych, które mają przede wszystkim być wygodne i dobrze wykonane. Zwróć uwagę także na to jak zbudowana jest podeszwa, całkiem płaskie obuwie (jak na przykład trampki) nie do końca sprawdza się do ćwiczeń, raczej wybieraj te buty, które mają wyprofilowany kształt i dobrze przepuszczają powietrze.

Pod żadnym pozorem nie wybieraj też popularnych i coraz częściej dostępnych w sklepach butów sportowych na koturnie - może twoje nogi będą wyglądały bosko, ale to zdecydowanie nie jest dobry wybór na siłownię.

4. Postaw na wygodę

Już wkrótce będziesz nosić coraz mniejsze rozmiary ciuchów, bo twoje zmagania na siłowni dadzą oczekiwane rezultaty, jednak póki co wybierając rozmiar topu czy legginsów wybieraj te, w których czujesz się najwygodniej, które nie krępują twoich ruchów i czujesz się w nich jak w "drugiej skórze". Jeśli masz problem z dużą ilością tkanki tłuszczowej wybierz bardziej zabudowane bluzki, dzięki których nie będziesz się krępować i wstydzić swojego ciała.

5. Odstaw telefon

Zrobienie sobie selfie na siłowni nie jest grzechem, ale robienie sobie zdjęć po każdym wykonywanym ćwiczeniu to już inna sprawa. Najlepiej zostawić telefon w torbie i ćwiczyć bez niego - twoja głowa będzie wtedy wolna od pokus sprawdzenia co słychać u znajomych na Facebooku, nikt też nie będzie do ciebie pisać ani dzwonić. W końcu fitness czy siłownia to czas tylko i wyłącznie dla ciebie - wykorzystaj go mądrze angażując się w ćwiczenia, nie sprawdzanie mediów społecznościowych.

Eweliny Willmann

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje