Przejdź na stronę główną Interia.pl

125 lat marki Atlantic

Bardzo popularna w Polsce drugiej połowy XX wieku marka Atlantic świętuje 125 lat swojego nieprzerwanego istnienia.

Historia marki rozpoczęła się w 1888 roku w szwajcarskim miasteczku Bettlach, gdzie zegarmistrz Eduard Kummer założył firmę EKB (Eduard Kummer Bettlach). Liczące początkowo zaledwie kilku pracowników przedsiębiorstwo, szybko zdobywało kolejnych odbiorców, przekształcając się  w dużą i cenioną na świecie manufakturę. Pierwsze zegarki wychodzące spod ich ręki były sygnowane nazwą EKB. Z czasem firma zmieniła nazwę na Atlantic, w logotypie umieszczając kotwicę oraz cyrkiel i rozpoczęła ekspansję na kolejnych rynkach. W Polsce pierwszy salon Atlantic pojawił się w 1950 roku i był to pierwszy sklep marki w Centralnej i Wschodniej Europie. Eksperci Atlantic wprowadzili wiele innowacyjnych rozwiązań, z których korzystamy do dzisiaj. Obecnie wodoszczelność nikogo nie dziwi, jednak zegarki Atlantic, które ujrzały światło dzienne w latach 30. były jednymi z pierwszych naręcznych wodoszczelnych czasomierzy na świecie. W latach 50. firma opatentowała sposób szybkiej zmiany daty w zegarkach za pomocą koronki. Rozwiązanie, które powstało ponad pół wieku temu jest stosowane współcześnie przez wszystkich producentów zegarków na świecie!

Reklama

Pierwsze czasomierze sygnowane nazwą Atlantic wyszły spod ręki zegarmistrzów na początku lat 30. ubiegłego wieku. Przez lata portfolio marki poszerzało się, odpowiadając na coraz nowsze potrzeby kobiet i mężczyzn. Na przestrzeni dekad zmieniał się design zegarków, liczba użytych kamieni, rodzaj mechanizmów oraz wygląd logotypu umieszczanego na tarczy. Jedno  jednak pozostało niezmienne - jakość i szwajcarska precyzja, czyli najwyższej klasy zegarmistrzostwo. Jedną z najstarszych linii zegarków, która podbiła serca zwolenników eleganckiej klasyki jest Atlantic Worldmaster.

To modele, które od pokoleń są obecne w wielu polskich rodzinach. W ten właśnie sposób, od nadgarstka ojca, swoją przygodę z zegarkami Atlantic rozpoczął Krzysztof Hołowczyc, ambasador marki.

W latach 40. na damskich nadgarstkach królowały zegarki biżuteryjne na delikatnych bransoletach. Charakterystyczne dla tego okresu były subtelne tarcze z płaskim logotypem oraz małym sekundnikiem i kolorowymi wskazówkami. Następna dekada  to nadal zachwyt delikatnymi zegarkami biżuteryjnymi. Bardzo modne w tamtym okresie były złocone bransolety oraz subtelne, prostokątne tarcze z płaskim logotypem chronione wypukłym szkiełkiem.

Od 2007 roku Krzysztof Hołowczyc jest ambasadorem zegarków Atlantic. Znany rajdowiec jest posiadaczem bogatej kolekcji sportowych i eleganckich zegarków na każdą okazję. Na najważniejszy wyścig, czyli Rajd Dakar zawsze zabiera ze sobą model Atlantic Seashark. Obecnie, najczęściej wybiera jego czarną wersję, czyli wytrzymały Blackshark.


materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: zegarki | Krzysztof Hołowczyc

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama