Przejdź na stronę główną Interia.pl

Seksistowskie reklamy lat 50. w odwróconej roli

Pamiętacie seksistowskie reklamy z lat 50. pokazujące kobietę, jako gosposię i prywatną własność mężczyzny? Na szczęście dziś widzi się je coraz rzadziej. Nie zmienia to faktu, że nadal w świadomości wielu mężczyzn kobieta funkcjonuje jako kucharka i sprzątaczka w jednym. Z tym stereotypem postanowił walczyć Eli Rezkallah.



Eli Rezkallah to urodzony w Bejrucie artysta i fotografik. Jest założycielem czasopisma "Plastik Magazine", w którym ukazały się jego najnowsze prace.

Rezkallah przerobił słynne i kontrowersyjne reklamy z lat 50. i w uznawanych kulturowo kobiecych rolach obsadził mężczyzn. W ten sposób chciał podkreślić, jak bardzo są seksistowskie.

- W ostatnie Święto Dziękczynienia podsłuchałem, jak mój wujek opowiada, że kobiety są dużo lepsze w gotowaniu i sprzątaniu. Określił te czynnościo sformułowaniem "kobiecego obowiązku". Wiem, że nie wszyscy mężczyźni podzielają jego zdanie, ale i tak zdziwiło mnie, że nadal znajdzie się ktoś, kto myśli w podobny sposób. Wyobraziłem sobie równoległy świat, w którym odwróciły się role i to mężczyźni poddawani są tej seksistowskiej trutce - opisuje Rezkallah.

W ten sposób powstały jego przeróbki reklam z lat 50. Co o nich myślicie?

Reklama

Zobacz także:

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje