Przejdź na stronę główną Interia.pl

Graj w zielone

Na zielonym rynku wszystko się zmienia. Dziki czosnek detronizuje swojego bardziej znanego kuzyna, zielony groszek konkuruje z młodym bobem, a bazylia uwodzi truskawki.

Moda na zieleń króluje w kuchni od wielu sezonów i nic nie wskazuje na to, by miała przeminąć. Kulinarna zabawa w zielone wyjątkowo sprzyja naszemu ciału, bo to, co zielone, jest świeże, lekkie i zdrowe. Doda naturalnych rumieńców zmęczonej cerze i pomoże utrzymać idealną sylwetkę. Czerwcowy nadmiar zielonych liści i młodych warzyw daje w kuchni nieograniczone możliwości. Można je dusić, blanszować, miksować w pesto i oczywiście jeść na surowo. Warto sięgnąć poza utarte schematy i trochę poeksperymentować z przyprawami, a efekty mogą być zaskakujące. Zachęcam, by wybierać zioła mniej znane, takie jak dziki czosnek niedźwiedzi, albo dla dobrze znanych listków znajdować nowe zastosowania, dodając je do deserów. Przełom sezonu wiosenno-letniego to także idealny czas na młody groszek i bób, które właśnie teraz są najsmaczniejsze. A dodatkowo prezentują się pięknie na talerzu.

Młoda kapusta duszona w curry

Reklama

Mocno zielone liście młodej kapusty są soczyste i jędrne. Najlepiej jeść je lekko podduszone z dużą ilością świeżego kopru. Jeśli podkręcisz je świeżym imbirem, curry i odrobiną chili, zwykła kapusta zyska zupełnie nowy wymiar.

Stopień trudności: dla początkujących

Liczba porcji: 4

czas przygotowania: 50 minut

Składniki: młoda, biała kapusta (można użyć też włoskiej), łyżka masła, cebula, 2 ząbki czosnku, 3-centymetrowy kawałek świeżego imbiru, czerwone chili (świeże lub suszone), łyżeczka indyjskiego curry, łyżeczka ziaren kminu rzymskiego (kuminu), 130 ml mleka kokosowego (opcjonalnie), pęczek koperku, pęczek natki pietruszki, sól, sok z 1/2 cytryny
1. Ziarna kuminu upraż na suchej patelni i utrzyj w moździerzu. Na łyżce masła zeszklij posiekaną cebulkę, po chwili dorzuć starty czosnek, imbir i posiekane chili. Podsmażaj chwilę, a następnie dodaj curry i kumin.
2. Po minucie do garnka wrzuć poszatkowaną kapustę, dopraw ją solą i dokładnie wymieszaj z podsmażonymi przyprawami. Duś pod przykryciem około 20-30 min, aż kapusta zmięknie.
3. Na koniec dolej mleko kokosowe i zredukuj płyn do konsystencji sosu. Dopraw danie sokiem z cytryny. Podawaj z posiekanymi ziołami.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje