Przejdź na stronę główną Interia.pl

Hiszpańskie, pyszne, zdrowe

Oliwki stanowią podstawę diety śródziemnomorskiej, powszechnie uznawanej za najzdrowszą. Oliwki są bowiem źródłem witamin, minerałów oraz zdrowych, jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Mają one także niewiele kalorii dzięki czemu pozwalają zachować piękną figurę. Jakie inne zdrowotne właściwości mają hiszpańskie oliwki?

Bogactwo witamin i minerałów

Dieta śródziemnomorska uważana jest za najzdrowszą i najlepszą do stosowania na co dzień. Jednym z podstawowych jej składników są oliwki, zwane także "pigułkami młodości". Zawierają one prowitaminę A, witaminy C i E oraz mnóstwo witamin z grupy B. Hiszpańskie oliwki są też źródłem minerałów i mikroelementów (potasu, fosforu, żelaza i magnezu).

Reklama

Charakteryzują się wysoką zawartością kwasów oleinowych, które mają dobroczynną moc obniżania poziomu LDL "złego cholesterolu", podnosząc zarazem poziom HDL "dobrego cholesterolu" we krwi. Chronią w ten sposób nasze serce oraz naczynia krwionośne przed zmianami miażdżycowymi. Jeżeli chcemy prowadzić zdrową i zrównoważoną dietę, należy dodać hiszpańskie oliwki do codziennego menu.  

Dietetyczne oliwki

Zajadając się hiszpańskimi oliwkami nie musimy martwić się o figurę. Wartość kaloryczna oliwek wynosi bowiem około 150 kcal na 100 g. To bardzo niewiele w porównaniu do innych powszechnie spożywanych przekąsek. Przykładowo taka sama porcja paluszków zawiera 384 kcal, precelków - 385 kcal, chipsów - 586 kcal, a orzeszków ziemnych - 630 kcal.

Hiszpańskie oliwki są lekkostrawne i niskokaloryczne, dzięki czemu możemy po nie sięgać dwa lub trzy razy dziennie, między głównymi posiłkami. Dietetycy zalecają, aby spożywać pięć posiłków dziennie, a oliwki idealnie nadają się na lekkie przekąski. Z pewnością zaspokoją niewielki głód albo chęć przegryzienia czegoś smacznego.  

Zdrowa przekąska w 10 minut

Bardzo często mamy ochotę na zjedzenie smacznej przekąski, jednak nie mamy czasu na jej przygotowanie. Wówczas sięgamy po gotowe rozwiązania - batoniki, paluszki, krakersy. Są jednak przekąski, które możemy przygotować samodzielnie w kilka minut. Ich podstawą mogą być hiszpańskie oliwki.

Wystarczy odkręcić słoiczek oliwek i dodać ulubione składniki - ser, owoce, warzywa, świeże zioła lub przyprawy. W ten sposób stworzymy pyszne i zdrowe dania, które nie wymagają dużego zaangażowania oraz specjalnego sprzętu kuchennego. Można je więc przygotować w domu, pracy, na wakacyjnym wyjeździe.  

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: oliwki

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama