Przejdź na stronę główną Interia.pl

Zielono na stole

Wiosna kusi świeżymi warzywami, których nie może zabraknąć w naszych posiłkach. To bogate źródło witamin, a przy tym niemal bez kalorii!

Dziś często mamy dostęp do warzyw przez okrągły rok. Jednak to właśnie na wiosnę są one najświeższe, bo niesprowadzane z dalekich krajów czy pochodzące ze szklarni. Korzystajmy więc jak najczęściej z naturalnego źródła witamin i składników mineralnych.

Reklama

Każdy posiłek można okrasić czy to pomidorem, rzodkiewką, czy ogórkiem. Dzięki temu nasze śniadania i kolacje będą smaczne i lekkie. Możemy też dowolnie i według uznania mieszać warzywa w przeróżnych sałatkach, czy jarskich farszach.

Na obiad polecamy za to szparagi, na które sezon jest w pełni. Ich wyjątkowy smak i niewielka ilość kalorii (w 100 gramach jedynie 20 kcal!) sprawiają, że są doskonałym posiłkiem, gdy chcemy utrzymać linię przed wakacjami.

Zupa ziołowa z fasolką

Składniki (4 porcje): 4 ziemniaki, cukinia, cebula, 200 g szpinaku, 150 g fasolki szparagowej, 2 łyżki oleju, 4 szklanki bulionu warzywnego z kostki, sól, biały pieprz, szczypta gałki muszkatołowej, kwaśna śmietana

Przygotowanie: Obierz cebulę, ziemniaki i pokrój w kostkę, a czosnek wyciśnij. W garnku rozgrzej olej i włóż  warzywa. Mieszając smaż 2-3 minuty. Następnie dolej bulion i zagotuj. Cukinię pokrój w kostkę, wrzuć do garnka i gotuj, aż wszystkie warzywa będą miękkie. 

Szpinak opłucz, pokrój na kawałki, dodaj do zupy. Gotuj jeszcze 5 min. Zupę zmiksuj na gładko. Przypraw solą, pieprzem i gałką muszkatołową.

Fasolkę opłucz i pokrój na duże kawałki. Wrzuć do posolonego wrzątku i gotuj na wolnym ogniu ok. 8 min. Przełóż do zupy, zamieszaj. Zupę rozlej do miseczek
i udekoruj śmietaną.

Czas przygotowania: 30 minut
145 kcal/1 porcja
Koszt: do 20 zł

Rzodkiewki...

Składniki (6 porcji) Z OGÓRKIEM: 1 opakowanie serka wiejskiego, pół pęczka natki pietruszki, ogórek, pęczek rzodkiewki, sól, pieprz

Z POMIDOREM: pęczek szczypioru, pęczek rzodkiewki, ogórek, 3 młode marchewki, 3 pomidory, sól, pieprz, 2 łyżki oliwy, 2 łyżki majonezu

Przygotowanie: Przygotowujemy faszerowane ogórki: ogórek pokrój na dłuższe kawałki i przekrój wzdłuż. Wydrąż miąższ. Rzodkiewkę zetrzyj na grubej tarce. Miąższ z ogórka pokrój w drobną kostkę, a natkę posiekaj. Warzywa wymieszaj z natką i serkiem wiejskim. Dopraw solą, pieprzem i nałóż na połówki ogórka. Przygotowujemy faszerowane pomidory: szczypior posiekaj, rzodkiewki pokrój w plasterki, a ogórka i marchewki w kostkę. Dopraw solą, pieprzem, skrop oliwą i napełnij wydrążone połówki pomidorów. Udekoruj majonezem i szczypiorkiem.

Czas przygotowania: 20 minut
90 kcal/1 porcja
Koszt: 15 zł

Szparagi z czosnkiem


Składniki (4 porcje): po 1 pęczku zielonych i białych szparagów, 4 łyżki masła, 2 łyżki siekanej natki pietruszki, 2 ząbki czosnku, sól, pieprz, cukier, 1 cytryna

Przygotowanie: Bób ugotuj w osolonej wodzie, schłodź i obierz ze skórki. Cebulę obierz i drobno posiekaj. Czosnek wyciśnij w prasce. Na patelnię nałóż 2 łyżki masła i zeszklij na nim cebulę i czosnek. Paprykę pokrój w drobne kawałki. Dodaj na patelnię i lekko podsmaż. Całość schłodź i dodaj do bobu.

Koper posiekaj drobno i dodaj do innych warzyw (koper wspomoże trawienie bobu). Wszystkie warzywa dokładnie wymieszaj. Dopraw solą i pieprzem. Liście sałaty lodowej porwij na mniejsze kawałki. W miseczkach porozkładaj na dnie liście sałaty. Na sałatę nałóż plastry szynki. Na szynkę nałóż sałatkę z bobu.

Czas przygotowania: 40 minut
150 kcal/1 porcja

Szparagi z warzywami



Składniki(4 porcje): pół pęczka zielonych szparagów, pół pęczka białych szparagów, 1 pęczek młodej marchewki, pół słoika suszonych pomidorów, 300 g młodych ziemniaków, 2 łyżki masła, sól, pieprz, cukier, pół cytryny

Przygotowanie:Szparagi obierz i ugotuj (zielone i białe oddzielnie) w osolonym wrzątku z dodatkiem cukru i cytryny. Szparagi schłodź w zimnej wodzie, odkrój twarde końcówki i pokrój na mniejsze części. Ziemniaki ugotuj w mundurkach i pokrój na ćwiartki.

Pomidory pokrój w szerokie paski. Marchewki obierz i ugotuj, a po schłodzeniu przekrój wzdłuż na pół. Rozgrzej 2 łyżki masła na patelni i przesmaż na nim pokrojone warzywa. Na 2 minuty przed końcem smażenia dodaj na patelnię szparagi. Całość dopraw solą, pieprzem i dokładnie wymieszaj. Podawaj, gdy odrobinę przestygnie.

Czas przygotowania: 50 minut
100 kcal/1 porcja

Tele Tydzień 20/2012

Dowiedz się więcej na temat: szparagi | Fasolka szparagowa | nowalijki | rzodkiewki

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje