Przejdź na stronę główną Interia.pl

Tarty, pizze i placuszki

Słone przekąski na kruchym, drożdżowym lub jajecznym cieście!

Tarta z boczkiem i cebulą

Składniki na 4-6 porcji: Na ciasto: 1/2 kostki masła, 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej, 3 łyżki gęstej śmietany, sól. Na farsz: 1 łyżka masła, 6-10 plastrów wędzonego boczku, 5 cebul, pieprz, sól l 10 dag sera żółtego, 1 szklanka jogurtu naturalnego, 3 jajka, świeże zioła.

Reklama

Ciasto zagnieść, uformować kulę i schłodzić około pół godziny w lodówce. Wyjąć, cienko rozwałkować, rozłożyć na wysmarowanej tłuszczem formie, gęsto ponakłuwać widelcem, podpiec na złoto w piekarniku w temperaturze 180°C, wystudzić.

Cebulę obrać, pociąć w piórka, podsmażyć na rozgrzanym maśle, dodać część boczku pokrojonego w kosteczkę (resztę zostawić do dekoracji), posypać solą i pieprzem, rozłożyć na tarcie. Jogurt wymieszać z jajkami i ziołami, rozlać na farsz.

Ser zetrzeć na tarce, posypać tartę, udekorować plastrami boczku. Zapiekać 30 minut w temperaturze 180°C. Podawać na gorąco z sosem majonezowym, ostrym pomidorowym albo lekką sałatką z sosem winegret. Pysznie także na zimno.

Frittata z pomidorami i bobem

Składniki na 4 porcje: 25 dag mrożonego bobu, 2 pomidory, 6 jajek, po gałązce świeżego oregano i bazylii albo po łyżeczce suszonych ziół, 1 łyżka oliwy do smażenia, szczypta soli, pieprz świeżo mielony.

Jajka wybić do miski, dokładnie roztrzepać widelcem, lekko doprawić solą i pieprzem.

Bób opłukać w zimnej wodzie i ugotować według przepisu na opakowaniu, odcedzić, wystudzić. Sparzone i obrane pomidory pokroić w kostkę.

Warzywa wymieszać z jajkami i ziołami, jeśli są suszone. Świeże zostawić do dekoracji.

Na dużej patelni rozgrzać oliwę, wylać masę warzywno- -jajeczną, smażyć do ścięcia białka, potem danie na patelni zapiekać chwilę w 200°C przy otwartych drzwiczkach piekarnika.

Frittatę podawać pokrojoną na kliny, posypaną ziołami.

Pizza wegetariańska

Składniki na 6 porcji: 2 szklanki mąki pszennej, 5 dag drożdży, 1 szklanka mleka, 1/2 szklanki wody, 6 łyżek oliwy, sól, cukier. Dodatki: 1 cebula, 2-3 gałązki selera naciowego, 1 średnia cukinia, 1 nieduży bakłażan, 3 pomidory, 1 papryka, 3 łyżki oliwy, sól, pieprz, 1/2 szklanki utartego parmezanu, suszone włoskie zioła.

Drożdże rozgnieść z łyżką cukru, mąki i 4 łyżkami wody, odstawić pod przykryciem do wyrośnięcia.

Do drożdżowego rozczynu dodać pozostałą część mąki, wodę, mleko, sól i oliwę, wyrobić ciasto, odstawić na kwadrans.

Wyrośnięte ciasto rozłożyć na wysmarowanej oliwą podłużnej blaszce, fantazyjnie formując brzegi.

Warzywa drobno pokroić, podsmażyć z ziołami na oliwie, przełożyć na ciasto, posypać serem. Piec ok. 20 minut w 180°C.

Zielona tarta z serem feta

Składniki na 2 porcje: Ciasto: 20 dag paczki twarogu, 10 dag masła, 1 szklanka mąki, 1 łyżka oliwy, 1 jajko, bułka tarta. Farsz: 45 dag szpinaku mrożonego, 20 dag sera feta, 2 pomidory, 1 cebula, 1 i 1/2 szklanki śmietanki 30%, 6 jajek, 1-2 ząbki czosnku, po szczypcie soli, pieprzu, papryki słodkiej i ziół włoskich, 1 łyżka oliwy.

Ciasto zagnieść, schładzać godzinę, rozwałkować na dwa placki, wylepić nimi natłuszczone i obsypane bułką tartą formy. Zapiec na złoty kolor w 180°C.

Czosnek i cebulę posiekać, podsmażyć na oliwie, dodać rozmrożony, odsączony szpinak, doprawić, rozłożyć na cieście.

Pomidory pokroić, rozłożyć na plackach, posypać fetą. Jajka i śmietanę zmiksować, doprawić, wylać na tarty. Piec 30 minut w 180°C.

Pizza z salami i rukolą

Składniki na 4 porcje: Ciasto: 2 szklanki mąki pszennej, 6 łyżek oliwy, 1 szklanka ciepłej wody, 5 dag drożdży, sól, pieprz, cukier. Dodatki: 3 pomidory, 20 dag salami, 1 szklanka tartego parmezanu, kilka listków rukoli, 2 łyżeczki suszonych ziół.

Przygotować z rozczyn. Gdy urośnie, połączyć z resztą mąki, wody, oliwą.

Zagniecione ciasto odstawić do ponownego wyrośnięcia, formować krążki.

Rozłożone na wysmarowanej oliwą blasze ciasto zdobić pokrojonymi pomidorami, salami i ziołami. Oprószyć pieprzem. Piec ok. 20 minut w 180 °C. Dekorować rukolą.

Składniki na 2-3 porcje: 50 dag ziemniaków, 1 cebula, 1 jajko, 2 łyżki mąki, 1 łyżka skrobi ziemniaczanej, 10 dag twardego sera żółtego, 1/2 czerwonej papryki, 5 pieczarek, 1 pomidor, kilka plasterków wędzonego boczku, szczypta soli, pieprz, papryka, tłuszcz do smażenia.

Ziemniaki i cebulę zetrzeć na tarce, odsączyć, wymieszać z jajkiem, przyprawami, mąką i skrobią. Z ciasta smażyć placuszki.

Placki, po odsączeniu z nadmiaru tłuszczu np. na ręczniku papierowym, przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.

Pomidory sparzyć, obrać ze skórki, rozłożyć na placuszkach, posypać pokrojonymi w kosteczkę papryką, pieczarkami, utartym serem i paseczkami boczku. Zapiekać 5-10 minut w 180°C.


Reklama

Najlepsze tematy

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje