Przejdź na stronę główną Interia.pl

Gotowanie na odchudzanie

Proste sposoby, jak ograniczyć ilość spożywanych kalorii w trakcie gotowania.

Zrób lżejszy sos do sałatki. Majonez zastąp jogurtem naturalnym. Nie lubisz jego smaku? Przyzwyczajaj się do niego stopniowo. Na początku użyj więcej majonezu, a tylko odrobinę jogurtu. Kiedy już twój organizm przyzwyczai się do nowego smaku, zacznij mieszać go w proporcjach pół na pół. W końcu zupełnie zrezygnujesz z majonezu.

Reklama

Zawiesiste sosy zamiast mąką ziemniaczaną zagęszczaj uduszonymi i zmiksowanymi warzywami (np. cebulą, marchewką, selerem). Podobnie postępuj z zupami.

Zupy gotuj na wywarze z indyka lub kurczaka (nie na wieprzowinie). Mięso powinno być bez skóry. Pożegnaj się też z zasmażką i śmietaną. Zabielaj je najwyżej odrobiną mleka lub jogurtu.

Mięso gotuj na parze, piecz w piekarniku albo grilluj. Zainwestuj też w dobrą patelnie na której można smażyć bez tłuszczu. Jeśli już musisz użyć oleju, patelnię posmaruj pędzelkiem - zużyjesz znacznie mniej tłuszczu.


Dowiedz się więcej na temat: gotowanie bez tłuszczu | dietetyczne gotowanie | dieta

Reklama

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz wyślij SMS o treści KOLOR na numer

7271

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

Koszt całkowity SMS 2,46 PLN Nota prawna O co chodzi z wyróżnieniem?

Wasze komentarze (6)

Dodaj komentarz Sortuj

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje