Przejdź na stronę główną Interia.pl

Desery bez kalorii

Nie możesz oprzeć się słodyczom, a obawiasz się, że przytyjesz? Przygotuj kolorowe desery niskokaloryczne. Nie mają ani grama tłuszczu (no, prawie nie mają), a są równie pyszne jak ich kaloryczne siostrzyczki.

Podstawą "odchudzonych" deserów są owoce, kolorowe galaretki (lub żelatyna) i serki homogenizowane. Cukru jest naprawdę niewiele, a jeżeli już, to dodaje się smakowy: waniliowy, cynamonowy, migdałowy. Zmniejszysz nieco liczbę kalorii, gdy np. zamiast śmietany kremówki dodasz gęsty jogurt.

Reklama


Przepyszny deser możesz przygotować ze wszystkich owoców, nawet tych lekko niedojrzałych. Nie mogą być jednak nadgniłe (gdy trafi ci się np. gruszka czy jabłko z brązowymi plamami, odkrój to miejsce). Twarde owoce (jabłka, gruszki) możesz po oczyszczeniu lekko podgotować - będą rozpływać się w ustach. Drobne i kwaśne (np. porzeczki czy agrest) warto sparzyć, aby pozbyć się kwasu. 


Pamiętaj jednak, że owoce zawierają sporo cukru, więc ostrożnie! Ale prawdą jest, że kaloryczność zależy przede wszystkim od wielkości porcji! Czasem "chudy" deser, ale duża porcja, może być prawdziwą bombą. Niskokaloryczne desery są nie tylko pyszne, ale też pięknie wyglądają. Kolorowa kompozycja zależy od twojej fantazji.

Mus z kiwi

Składniki (2 porcje): 4 owoce kiwi, pomarańcza, sok i skórka z cytryny, 2 łyżki miodu, odrobina świeżego, startego imbiru, 2 dojrzałe, ale twarde gruszki, 1/2 laski wanilii, garść drobnych owoców do ozdoby.

Przygotowanie: Kiwi obierz i pokrój w kostkę. Pomarańczę wyszoruj, obierz i przekrój na pół. Pokrój w kostkę i dodaj do kiwi. Do owoców dodaj skórkę z cytryny. Wlej miód i wsyp szczyptę startego imbiru. Miksuj ok. 3 minut. Gdyby masa była zbyt kwaśna, dodaj jeszcze miodu. Do rondla wlej dwie szklanki wody. Dodaj sok z cytryny i wrzuć 1/2 laski wanilii. Gotuj pod przykryciem 5 minut. Gruszki obierz, pokrój w ósemki i wydrąż nasiona. Gruszki włóż do gotującej się wody z wanilią. Gotuj 10-15 min. Gdy będą dość miękkie, ostrożnie je wyjmij, osącz i ostudź. Do szklanych pucharków przełóż mus z kiwi. Na środku ustaw w pionie kawałki gruszek (1/3 owoców powinna wystawać znad musu). Wstaw do lodówki na godzinę. Tuż przed podaniem posyp deser drobnymi owocami (np. cząstkami owocu granatu).


Gruszka w czerwonym winie

Składniki (6 porcji): 6 gruszek, 1 butelka czerwonego wytrawnego wina, 1 laska cynamonu, kilka goździków 1/2 szklanki cukru, sos waniliowy, kilka listków mięty.

Przygotowanie: Gruszki obrać ze skórki. Wino zagotować w dość wąskim garnku z cukrem, cynamonem i goździkami. Do wina włożyć gruszki, gotować ok. 10 min. Podawać najlepiej ciepłe z sosem waniliowym, dekorować listkami mięty.

Kolorowe pucharki

Składniki (4 porcje): 5-6 dużych dojrzałych owoców kiwi, 2-3 owoce mango, 30 dag mrożonych truskawek, 300 ml gęstego jogurtu naturalnego, do smaku: miód, do dekoracji: listki melisy lub mięty.


Przygotowanie: Kiwi obierz, włóż do miseczki. Miąższ owoców rozgnieć widelcem i zmiksuj. Mango cienko obierz, miąższ odkrój od pestek małym ostrym nożykiem, a następnie zmiksuj na mus. Truskawki posyp odrobiną cukru, a gdy już puszczą sok, zmiksuj na gładko. Wszystkie musy możesz dosłodzić miodem. W wąskich wysokich pucharkach (możesz wykorzystać kieliszki do szampana) układaj kolejno warstwy jogurtu i musów owocowych. Udekoruj listkami mięty lub melisy. Do chwili podania deser przechowuj w lodówce.

Dowiedz się więcej na temat: deser | owoce | lekkie desery

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje