Przejdź na stronę główną Interia.pl

Popularny suplement łatwo zastąpisz dietą

Badania dowodzą, że niski poziom magnezu jest związany z zaburzeniami snu. Ale zmiany w diecie mogą być lepszym rozwiązaniem niż branie suplementów.

Czy magnes może poprawić sen?

Reklama

Badania potwierdziły związek między niskim poziomem magnezu, minerału, który gra ważną rolę w wielu procesach fizjologicznych, i zaburzeniami snu. Ale jeśli chcesz przyjmować więcej magnezu, lepiej zrezygnuj z suplementów i zmień dietę. Naukowcy twierdzą, że nie ma zbyt mocnych dowodów na to, że bardzo duże dawki magnezu przynoszą korzyści.

Minerał powszechnie występuje zarówno w produktach pochodzenia roślinnego jak i zwierzęcego, a nerki ograniczają jego wydalanie, więc niedobory rzadko  występują u zdrowych ludzi.

 Warzywa liściaste, orzechy, warzywa strączkowe i pełne ziarna są doskonałymi źródłami tego pierwiastka. Jest on też zawarty w rybach, kurczaku i wołowinie. Niedobory mogą wystąpić u osób cierpiących na określone schorzenia, cukrzycę typu 2, choroby przewodu pokarmowego, alkoholizm.

- Niedobory magnezu są kojarzone z wysokim poziomem stresu, podenerwowania oraz trudnościami ze zrelaksowaniem się, które jest niezbędne dla dobrego snu.  Magnez wchodzi w reakcje z ważnymi neurotransmiterami, które sprzyjają snowi.

 Ostatnie badania kliniczne, w którym w ciągu 8 tygodni pacjentom podawano albo 500 miligramów magnezu albo placebo, wykazały, że ci którzy przyjmowali suplement szybciej zapadali w sen i przesypiali więcej czasu spędzanego w łóżku, choć całkowity czas snu nie wydłużył się.

Inne badania przeprowadzone blisko 20 lat temu pokazały, że przyjmowanie magnezu pomaga osobom z syndromem niespokojnych nóg poprawić sen.

Jeśli podejrzewasz, że masz niedobory magnezu lub chcesz przyjmować suplementy z magnezem, najpierw porozmawiaj z lekarzem. Magnez może wchodzić w reakcje z lekami, a przyjmowanie zbyt dużych ilości grozi skurczami żołądka, biegunka i nudnościami.

Włączenie do diety większej ilości zielonych warzyw liściastych, warzyw strączkowych, orzechów, nasion i pełnego ziarna będzie lepszą opcją.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje