Miłość Mamy najsilniejszym orężem w walce z uprzedzeniami

Światowa kampania Procter & Gamble "Dziękuję Ci Mamo" po raz czwarty w Polsce.

Firma Procter & Gamble, wieloletni partner Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego, Zimowe Igrzyska Olimpijskie PyeongChang 2018, przygotowała kolejną odsłonę swojej międzynarodowej kampanii "Dziękuję Ci Mamo". Projekt, zainaugurowany w trakcie Igrzysk Olimpijskich Londyn 2012, zwraca uwagę, że za sukcesem każdego sportowca stoi jego mama. To jej wytrwałość, siła i wsparcie, pomagają atletom mierzyć się z przeciwnościami, podnosić po upadkach i osiągać olimpijskie szczyty.

Tegoroczna odsłona wielokrotnie nagradzanej kampanii, zatytułowana "Miłość ponad podziałami" zwraca uwagę na problem uprzedzeń, stereotypów i wykluczenia. Postrzeganie innych przez pryzmat ich rasy, narodowości, wyznania, preferencji seksualnej czy statusu finansowego, potrafi skutecznie zablokować rozwój (zawodowy) i uniemożliwić realizację marzeń, mimo najlepszych kompetencji czy predyspozycji. Ten problem dotyczy każdej grupy społecznej i zawodowej, również sportowców.

Jak wynika z badania przeprowadzonego w imieniu P&G przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski wśród olimpijczyków, ponad połowa ankietowanych (55%) spotkała się w swojej karierze z uprzedzeniami i osądami ze strony innych. Mimo olbrzymiego postępu w dziedzinie równouprawnienia, rozwój kariery wielu sportowców był utrudniony z powodu ich płci, rasy, wyznania czy statusu materialnego.

Z takimi wyzwaniami trudno mierzyć się samemu. W tych momentach najcenniejsze jest wsparcie osoby, która kocha nas bezwarunkowo, bez względu na nasz wygląd, preferencje czy wybór kariery - mamy. Trudno jest przecenić rolę mamy i jej wkład w sukcesy osiągane przez dzieci. W badaniu przeprowadzonym przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski aż 53% ankietowanych przyznało, że największe wsparcie w walce z uprzedzeniami, otrzymali od swoich mam. Aż 99% ankietowanych stwierdziło, że to właśnie wsparcie mam pomogło im zostać olimpijczykami. 

Historie przedstawione w spocie "Love over bias"("Miłość Ponad Uprzedzenia") inspirowane są prawdziwymi doświadczeniami olimpijczyków: Michelle Kwan (USA), dwukrotnej medalistki olimpijskiej, która w drodze na podium musiała pokonać liczne trudności finansowe; Zahry Lari (ZEA), trzykrotnej mistrzyni kraju w łyżwiarstwie figurowym, która walczyła w swoim kraju z postrzeganiem kobiet - sportsmenek; Mathilde Petitjean (Togo), pierwszej w historii Igrzysk Olimpijskich reprezentantki Afryki Zachodniej w narciarstwie biegowym; Cariny Vogt, która zdobyła złoto w skokach narciarskich kobiet, kiedy ta dyscyplina po raz pierwszy zagościła na Igrzyskach Olimpijskich.  Za każdą z tych wyjątkowych sportsmenek stoi inna, równie niezwykła kobieta - mama. I to właśnie mamy całego świata są bohaterkami, a jednocześnie adresatkami kampanii Procter & Gamble.

"Celem naszej firmy i marek, które tworzymy, jest poprawianie jakości życia osób, które z nich korzystają, każdego dnia" - mówi Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Europie Centralnej w P&G. "Podczas Igrzysk Olimpijskich, uwaga skupiona jest głównie na zawodnikach, to ich zmagania śledzą miliony fanów na całym świecie. My jednak wiemy, że za sukcesem każdego sportowca, dziecka, bardzo często stoi jego mama, jej zaangażowanie i poświęcenie. Dlatego w naszej kampanii to mamy są w centrum uwagi. Chcemy wyrazić podziw oraz wdzięczność dla każdej mamy na świecie i podkreślić, że z dumą je wspieramy" - dodaje.

Mamy - Ambasadorki kampanii podczas Igrzysk Olimpijskich PyeongChang 2018

Firma P&G po raz kolejny zaprosiła Ambasadorki swojej kampanii na Igrzyska Olimpijskie. Mamy sportowców pojadą do PyeongChang, by być blisko swoich dzieci i wspierać je w trakcie największego wyzwania - walce o medal olimpijski. O tym, jak ważne jest, by w tych trudnych chwilach mieć wsparcie bliskiej osoby, wie najlepiej Maciej Kot, drużynowy mistrz świata w skokach oraz indywidualny wicemistrz świata juniorów. Dzięki udziałowi w kampanii "Dziękuję Ci, mamo" Maciej do PyeongChang jedzie w towarzystwie swojej mamy. "Jej wsparcie jest dla mnie nieocenione i wiem, że jej obecność na olimpijskich trybunach doda mi pewności siebie. To dzięki jej wsparciu i nieustannym utwierdzaniu mnie, że sport, który wybrałem jest dobrą drogą udało mi się osiągnąć tyle sukcesów w skokach narciarskich. W dyscyplinie, która wymaga bardzo dużego poświęcenia, wielu wyrzeczeń oraz poświęceń ze strony najbliższych".

Aby dowiedzieć się więcej na temat sportowców biorących udział w tegorocznej odsłonie kampanii "Dziękuję Ci, mamo", wystarczy udostępnić hasztag #LoveOverBias i odwiedzić stronę www.LoveOverBias.com.

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy